Kış hazırlıkları

Yaz dönemi blogum olmadığı için kışa yaptığım hazırlıkları şimdi yazıyorum;
  • Domates kurusu
  • Dolma biber kurusu
  • Tatlı biber kurusu
  • Nane kurusu
  • Kuşburnu kurusu
  • Bamya kurusu
  • Tarhana
  • Domates konservesi
  • Közlenmiş biber
  • Közlenmiş patlıcan
  • Kızılcık
  • Bezelye

Bunlardan en özeli tarhanaydı benim için her zaman annem yada kayınvalidemden alırdım ama bu sefer memleket dönüşü onlarında yoktu. Bende oğlum için baharatsız ve tam bize göre 2 kiloluk tarhana tarifi aramaya başladım üç aşağı beş yukarı aynıydı tarifler içerik olarak sadece ben malzeme miktarını azattım yapılışı için tıklayınız..

10 kilo domates aldık birazını direk buzluğa attım acil durumlarda buzluktan çıkarıp suyun altına tutuyorum kabuğunu soyup doğruyorum yemeğe kesinlikle erimesini beklemiyoruz.
Birazını rondodan geçirdim yağda kavurdum soğuduktan sonra kavanozlara bölüştürdüm soğuyunca ağzını kapatıp kapağı aşağı gelecek şekilde buzdolabına koydum
Birazını biberleri rondodan geçirdim kavurdum domatesi rondodan geçirdim kavrulan bibere ekledim soğuyunca buzdolabı poşetine koyup buzluğa attım dilerseniz kavanozada koyabilirsiniz
Birazınıda dilimleyip balkonda bol güneş gören bir yere koyup kuruttum

2 bağ nane aldım kuruttum iyice güneşte sonra rondodan çektim

dolma biberleri temizledim yorgan ipine geçirdim balkonumun demirine astım kıpkırmızı kurudular

1 kilo kuşburnu aldım balkonda kuruttum aslında marmelatını yapıyorlar buralarda ama çok zahmetli dedikleri için ben hiç deneyemedim kazanlarla yapılırmış öyle 3 beş kilodan olmazmış:))

Kızılcık buralarda zoval diye biliniyor çok faydalıymış bizim oralarda bilinmez bende aldım buzluğa attım direk yıkadıktan sonra tabi.Yemeklerin yanına hoşaf yapıyorum

Kırmızı biber ve patlıcanı fırına verip közlettim temizleyip buzluğa attım salatasına bayılıyorum ben..

Aslında başka şeylerde yapmışımdır ama aklıma gelen bunlar
Annemle memlekette salça yaptık tabi ben bişey yapmadım annem canım benim yaşlı haliyle uğraştı ateşin başında. Tabi ateş başı keyif iyiydi bir taraftan kuranı kerim okuduk bereketli olsun huzurla yensin diye bir taraftan tatlı tatlı sohbet ettik. Eşim çiğköfte yaptı eniştem sodalı börek yaptı damatları çalıştırdık yani:))

Annem canım annem ablamlarla erişte göndermiş. Yufka yapar erişte yapar her ağır işin üstesinden gelir öyle kekti poğaçaydı uğraşmaz o zor işleri sever herkesin yapamayacağı. Baklavası meşhurdur ondan güzel baklavayı kimse yapamaz bayramlarda kimse annemi geçemez "senin baklavan meşurdur" derler hep. Suböreği, çatıda yaptığı çöreği. Öyle tavadada yapmaz biriktirir bütün yakılacak şeyleri çatıda, malzemeleri zaten çatıdadır oklavası tahtası yoğurur hamurunu sabah erkenden çıkar yapar güzel gelinimizle..
Ellerine sağlık anneciğim o güzel ellerin dert görmesin inşallah....Çoluğunla çocuğunla torunlarınla huzurlu mutlu sağlıklı sıhhatli bol ibadetli bir ömür sür inşallah...

Hiç yorum yok: