çamaşır makinesinde pantolon ve gömlek boyadım

Keten pantolonlarda sizde aynı sıkıntıyı yaşıyor musunuz bilmiyorum. Kalitelisinide alsak bir iki yıkama sonra renkleri atıyor. Malesef bizimde aldığımız yere ürünü götürüp iade etme huyumuz yok oysaki alırken "kesinlikle renk atmaz rengi solarsa getirin değiştirelim" diyorlar ama eminim değiştirin diye gitsek binbir türlü bahane sayarlar.
Düşük ısıda yıkıyorum
ters çevirip atıyorum makineye
perwoll kullanıyorum
ütü bezi ile ütülüyorum ama yinede soluyor.
aklıma pantolonları boyamak geldi. İykide geldi:) Eşimin kesimini çok beğenerek aldığı Füme renkli keten pantalon solmuştu ilk olarak rengi solan siyah bir gömlek ve bu keten pantolonla başladık.
1) Çamaşırmakinesinin deterjan bölümüne resimde görülen 30 no siyah renkli kumaş boyasından iki paket döktüm (Bir paketde yeterdi ama ben canlı siyah istediğimden 2 paket kullandım)
2) Bir silme çorbakaşığı tuz ve bir çorba kaşığı sirke koydum
3) Pakette 90derece yazıyor fakat ben keten attığım için çekmesin diye 40dereceye getirip yoğun renkli programına ayarladım
4) Sıkma devrini endüşük olan 400e getirdim
5) Makine bir saat kırkbeş dakika sonra bitecekti heyecanla beklemeye başladım
(resim netten alıntı)
Sonuç gerçekten harika soluk füme gitmiş capcanlı siyah pantolon gelmiş. Bu işi tuttummm
Sırada benim beyaz gömleklerim var renkleri gitmişti beyaz renkte bir müddet sonra sarımı olsa mormu olsa karar veremiyor:) Ozaman bizde istediğimiz renge boyarız fakat siyah dışındaki renklere cesaret edemiyorum netten araştırmalarıma göre istedikleri rengi alamayanlar var kırmızı diye alırım garip bir pembe çıkar sonu hüsran olsun istemem
birde şunu ekleyeyim çamaşır makinesi mahvolmuyor korkmayın zaten ben ayda  bir deterjan gözünü siliyordum şimdi tek fark kapağı ve etrafındaki lastiğin içini dışınıda sildim. Birde belki deterjan kalmıştır ihtimaline karşın toz bezlerinizi yada fazla önemli olmayan renkli çamaşırlarınızı atın çok emin olmak isterseniz yarım saat boş çalıştırın kısa programda
resim ekleyemiyorum blogda sorun var sanırım gözat düğmesi çıkmıyor onedenle kusura bakmayın..

5 yorum:

ZEYNEP dedi ki...

Elinize sağlık.Ben de pardesümü boyamayı düşünüyordum.Çok iyi oldu paylaşmanız.
Resimlerinizi önce Picasa Web'e kaydedip oradan bloğunuzda yayınlayabilirsiniz.Ben öyle yapıyorum.Benim de Gözat butonum çıkmıyor.Sevgilerimle....

Unknown dedi ki...

ÇOK FAYDALI BİR PAYLAŞIM OLMUŞ... UMARIM BİLGİSAYARINIZDAKİ SORUN ÇABUK ÇÖZÜLÜR... YAPTIĞINIZ GÜZELLİKLERİ GÖRÜRÜZ SEVGİLER

Adsız dedi ki...

merhabalar
çok güzel bir fikir verdiniz bana, en kısa zamanda ben de bir hırkamı boyayacağım ancak bir şey sormak istiyorum, boyanmış pantalonunuzu giydiğinizde içi çamaşır yada başka kıyafetleriniz boyanıyor mu mesela hırkamı boyasam giysem, hırkanın altına giyeceğim gömlek boyanır mı, sevgiler

eviminhuzuru dedi ki...

merhaba!
kıyafetlerini gönül rahatlığıyla boyayabilirsin ben en son rengi atan siyah pardesümü boyadım altına giydiklerine boya çıkarmıyor. Ben öyle bir sorun yaşamadım bazıları yıkanırken diğer çamaşırlara soluyor diyor ama ben hep siyah renge boyadım zaten onlarda siyahlarla yıkanıyor çok şükür sıkıntısız kullanıyorum inşallah sen boyadığında da bir sorun çıkmaz..

Adsız dedi ki...

İyi günler bende pardesümü boyamak istiyorum ama bir türlü karar veremedim, pardesümün kumaşı paraşüt kumaş sanırım, boya tutar mı acaba bir bilginiz var mı?