Künefe yaptık

Bizim evde tatlı yiyenler ikiye ayrılıyor şerbetli tatlı sevenler sütlü tatlı sevenler. Eşim baklavalar kadayıflar künefeler yani şöyle çıtır çıtır Osmanlı tatlılarını seviyor:) Oğlumla banada çikolatalı puding yeter sabah akşam yiyebilliriz:)
Künefeyi sürekli dışarda yiyorduk bu sefer biz deneyelim istedim ve nette araştırmaya başladım, aman aman bir zorluğu yok tek sorun uygun peyniri bulmakta. Biz özel künefe peyniri bulamadığımız için dil peyniri kullandık ama tuzsuz dil peyniri olacak 250gr kadayıf kullandık.
Aslında ben küçük bir tavaya tek porsiyonluk yapalım dedim ama eşim çok heyecanlıydı ve gözü doymadı teflon tencereye döşeyelim dedi ona döşedik. Bir ara kocaman karnıyarık tenceresine döşeyecek diye korkmadım değil:) 
Tatlıyı eşim yaptı sayılır çünkü bastırmak için güç kuvvet istiyor. Öncelikle kadayıfı tel tel ayırıp yağladık sonra yarısını tencereye bastıra bastıra yapıştırdık. Üzerine dil peyniri döşedik bir iki parça da tereyağ ekleyip kalan kadayıfı döşedik iyice bastırdık sonra ocağın orta gözünü en kısığa getirip nar gibi kızarana kadar bekledik sonra diğer tarafı çevirdik ve diğer yüzüde nar gibi kızardı. Bu kısım biraz sancılı geçiyor piştimi pişmedimi anlayamıyorsunuz ama sonuçta yakmadan çıkarmayı bir şekilde başarıyorsunuz:) ocaktan aldığımız sıcacık kadayıfımıza soğuk şerbeti döküyoruz ve afiyetle yiyoruz...





4 yorum:

BenimHobimM dedi ki...

Elinize sağlık çok güzel görünüyor.

eviminhuzuru dedi ki...

Çok teşekkür ederim ayfer hanım inanın şuan eşim yine yapıyor Çok hoşuna gitti:)

Adsız dedi ki...

ayy toba hanım harikasınız.eşiniz çok şanslı

eviminhuzuru dedi ki...

Çok teşekkür ediyorum. Bende çok şanslıyım inanın..