Biber dolması

Kışın kuruttuğum biberlerden nefis bir dolma yaptım. Kurutma işini dondurucuya atmaktan daha çok sevdim. Kuru sebzelerin tadı dondurucudan çıkanlardan daha lezzetli gibi geldi bana. Bilemiyorum herkes aynı şeyi mi düşünüyor. Bu yaz daha çok şey kurutucam inşallah. Patlıcan fasulye biber domates kabak annem kuruturdu hep ama ben yemezdim ahh ahh şimdide benim oğlum yemiyor:( Anneme çok çektirmiştim yemek konusunda hala da çektiririm. Anne için çocuğu 50 yaşınada gelse çocuktur, hala her telefonda sorar kilo aldın mı yemek yiyor musun:) Sanırım ben de ilerde Mustafa merte aynısını yapıcam:)
Kuru biber dolması
Öncelikle biberlerimi haşlayıp biraz yumşattım. Sonra iç harcımı hazırladım.
 Soğanı rendeleyip bol yağda kavurdum üzerine kıyma ekleyşp kavurmaya devam ettim. Sonra pirinç ekledim sonra salça tuz kara biber kırmızı biber köri kuş üzümü dolmalık fıstık nane attım
dolmalırımı güzelce doldurdum üzerine de domateslerden kapak yaptım salçalı su yağ ve biraz nar ekşisi gezdirip pişirdim...
Annemin eristesinden de yaptım yanına. İçim arttığı için kalanlarıda patatesten doldurdum.

Hiç yorum yok: