içli köfte yaptım

Dün içli köfte yaptım. Buzluğumda mutlaka içli köfte olurdu ama ne zamandır yapmıyordum. Baya özlemiş yaparken bitmesini sabırsızlıkla bekledim.
Bilgisayardan malzeme listesine bakamadım sevgili oğlum yüzünden çizgi film izlediği için bana pc vermedi:) Tahmini bişeyler yaptım Ben hamuruna kıyma koymuyorum ve haşlayarak yapıyorum.
1 su bardağı ince bulguru kaynar suyla 10 dakika kadar ıslatıyorum
1 su bardağı irmik 1 yumurta 1 yemek kaşığı biber salçası baharatları ve tuzu ekleyip yoğuruyorum sertleşmesi için un ekliyorum önce küçük bir parça alıp yuvarlayıyorum sonra parmağımla ortasını incecik oyuyorum. Kıymalı harcımı koyup birleştiriyorum. Hepsi bitince fokur fokur kaynayan suya bırakıyorum. Ne zamanki köfteler tencerenin üstüne çıkmaya başlarlar o zaman pişmişler demektir. Üzerine limon sıkıp afiyetle yiyoruz.


Yanındada rus salatası...

1 yorum:

anne eli gibi dedi ki...

çok severim ellerine sağlık..
afiyet olmuş sizlere..