Yalancı mantı

aldığım yufkaların bir kısmını börek yaptım, 2 tanesini kahvaltıya gözleme yaptım, 2 tanesini de şu şekilde değerlendirdim. Bu tarifi eşimin arkadaşının evinde yemiş ve çok beğenmiştim
yufkayı açıp üzerine 3 çorba kaşığı kadar yağ gezdiriyoruz fırçayla her tarına dağıtıyoruz elimizle bir iki su serpiyoruz rulo yapıyoruz ve 1cm kalınlığında kesiyoruz yağlanmış tepsiye dizip 250 derecede nar gibi kızarınca alıyoruz.


gelelim yapılışına ben dün kızarttım ama henüz yoğurtlamadım bir hafta kadar saklayabilirsiniz bu şekilde belki daha fazla saklayabilirsiniz ama dayanamaz yersiniz:) zaten 2 adet yufkadan resimdeki kadar çıktı bir servislik yani
nar gibi kızaran yufkalarımızın üzerine önceden haşlayıp soğuttuğumuz tavuk döşünü doğrayıp serpiyoruz. daha sonra 2 kepçe kadar tavuk suyundan ilave ediyoruz. üzerine yoğurt onun üzerinede salçalı sos harika bir sunum ve lezzet çıkıyor ortaya isterseniz tavuk suyunu çektikten sonra kaselere alıp yoğurt ve salçalı sos ekleyebilirsiniz. ben tavuk suyu eklemeden yapmıştım daha önce öylede güzel olmuştu tavuk suyu ekleyince yufkalar daha yumşak oluyor..

Hiç yorum yok: