Köfteli çorba

Dün buzluğa bir şeyler atmakla geçti günüm. 5 paket yufka alıp börek sardım. peynirli, tavuklu, patatesli olmak üzere börekliklerim hazır. Köfte yaptım koydum. bayat ekmekleri biriktirip kurutmuştum onları rondodan geçirdim resimde görüldüğü gibi kavanoza koydum köfte harcımı;
soğan, köri, bayat ekmek, tuz, karabiber,kırmızı biber,kıyma ilave ederek hazırladım vura vura yoğurdum çünkü dövülerek yapılan köfte daha lezzetli oluyormuş bloglardan birinde okumuştum. sonra köfteliklerimi hazırladım birazını da küçük küçük nohut kadar yuvarlayıp çorbalık yaptım buzlukta yerlerini aldılar


gelelim çorbanın yapılışına
Kaynamış 1 litre suyun içine bir avuç kadar annemin gönderdiği çorbalık küçük kesilmiş erişteden atıp hafif yumuşayana kadar pişirdim. Küçük kıymalı toplarımı eriştenin içine attım.  Pişmesine yakın 1 su bardağı yoğurt + 1 yumurta iyice çırptım iyice kaynamış çorbanın içine karıştırarak ilave ettim.  Kıvama gelinceye kadar sürekli karıştır kaynadıktan sonra birz daha pişirdim kıymalar piştiğinden emin olunca altını kapattım. isterseniz Sarımsak ilave edin.  Başka bir yerde kızdırılmış yağın içine pulbiber, nane katıp çorbaya ilave et. Tuzunu koy, altını kapat.
 oldu bitti harika bir çorba..

Hiç yorum yok: