Tuvalet eğitimi

Bugünden itibaren oğlumun tuvalet eğitimine başlıyorum. Allah yardımcım olsun:) Daha önce hiç denemedim bile tam vaktinin gelmesini bekledim 2 buçuk yaşını 2 ay geçti. Klozette alışsın istedim normal tuvalette suyla oynamak telaşına düşecek ve tuvalet yaptığını anlamayacak bile. Klozeti sevimli hale getirmeye çalıştım balıklı klozet kapağı aldım yere balıklı bir örtü aldım. Bak oğlum artık balık arkadaşlarınla birlikte klozeti kullanacaksın falan filan diyerek sevimli hale getirmeye çalıştım. Alıştırma kilodu aldım şimdi bezi çıkardım kilodu var bakalım hayırlısı sık sık klozete gidicez. Dualarınızı bekliyorum:)

6 yorum:

margazit dedi ki...

Haydi gazan mübarek olsun.
Geçen sene 2 ay boyunca uğraştım bende. Lazımlık aldım "acıyo" dedi oturmadı. Klozet aparatı aldım. Bezi çıkarıp direk alıştırma külotu giydirdim. Her saat başı götürdüm. Her götürdüğümde de çişini yaptı. Arada bir kendisi söyledi.Ama kakasını söylemiyordu tuvalete değil bezime yapıcam diyordu.Yakalarsam anca. Gözüm gizliden takipteydi sürekli. Ama çok halı-yer sildim.Alıştırma külotundan normal külotlara geçtik.Geceleri bezledim. Tam da iki yaş sendromu dönemleriydi. Sonradan kapı arkasına gidip saklı gizli altına yapmaya başladı. Benim mücadelem tam iki ay sürdü baktım bir gelişme yok,derken kış girdi. Bizim iş bu yaza kaldı.
Tabi oğlum şu an 3 yaşını 2 ay geçti. Havaların ısınmasını bekliyorum. Ama bu arada sabah kalkınca yatakları düzeltip doğru tuvalete oturtuyorum yine nazlansada (bazen koşa koşa gidiyor,bazende çekiştirerek). Ama sabah kakasını 2 haftadır tuvalete atabiliyoruz.Yine saat başı tuvalete götürüyorum. Ama havalar ısınmadığı için bezi çıkaramıyorum. Böyle olunca da ödüllendirme sistemimi anlamıyor. "kakayı tuvalete atmayı öğrenirsen baban bez parasıyla sana oyuncak alabilir" diyorum seviniyor. O yüzden de atıyor. Hemen de babasından oyuncak almasını istiyor. Ama bezden kurtulunca alabileceğini anlayamıyor haliyle. Şu havalar ısınsa bizde kurtulucaz inşallah.
Ne yaparsan yap çocuğun hazırsa çabucak öğrenir zaten. Benim sürecimi okudun. Biz bu sene hazır olmayı diliyoruz. Zaten başka seçenek yok ya kurtulucaz ya da kurtulucaz :)

Derin Bir Aşk dedi ki...

Canım benim, şimdiden kolay gelsin.. Benim kızımda artık 2 yaşında ve ben de bu yaz alıştırmayı planlıyorum.. İşimiz zor :)

Gelişmeleri paylaşır mısın lütfen.. Bana da yol göstermiş olur. Tekrar kolay gelsin :)

Kurabiye Canavarı dedi ki...

merhaba benim oğlumda 2 yaşında yaza bende başlayacağım tuvalet eğitimine...kolaylıklar diliyorum

eviminhuzuru dedi ki...

Negüzel şeyler yazmışsınız.. sevgili margazit yaşadıklarını paylaştığın için çok teşekkür ederim tecrübeler önemli benim için. Fakat bir müddet erteledim. Çünkü havalar hala ısınmadı kalorifer yanmadığı için ev soğuk dışarısı iyi olsa bile ev hala soğuk ve ilk gün sanırım üşüttüm pantolonunu çıkarıp çıkarıp lazımlığa oturttum üstüne battaniye örttüm ama yinede etkilenmiş sanırım akşam kıvrandı karnım ağrıyo diye:( Sıcak su torbası koydum karnına ve ayaklarına sardım battaniyeyele iyleşti hemen şükür ama bana tecrübe oldu ev iyice ısınmadan olmuyormuş bu iş sizinde aklınızda olsun derin bir aşk ve kurabiye canavarı..

GulsahElpe dedi ki...

Allah yardımcınız olsun..kolaylıklar versin..

eviminhuzuru dedi ki...

teşekkür ederim canımm