Az önce telefonum çaldı. Arayan eski okulumdan bir arkadaşımdı. Nasılsın dedi
iyiyim çok şükür, sen nasılsın dememle başladı anlatmaya.
O kadar dolmuş ki... 3 yıllık evli ve eşinin ailesiyle altlı üstlü oturuyor. Evlenirken evini ayırma sözü vermişler ama aradan 3 yıl geçmiş, bir kızı olmuş, evi ayırmayı geç, sabah kahvaltı için yukarıya çıkılıp, gece yatmaya evlerine iniyorlarmış. Hergün in çık bıktım diyor evde bekar bir görümce. Kendilerini mükemmel görüp beni aşağılıyorlar çocuğumu bile istediğim gibi yetiştiremiyorum diyor. diyor diyor diyor.. Ben hiç bir şey diyemedim sadece sabretmesini herşeyin geçeceğini eşiyle tatlı bir şekilde konuşup ikna etmesini söyledim. İçimi en çok acıtanda yaşadıklarının hırsını kimseden çıkaramadığı için tüm öfkesini minicik kızına kusması oldu. Yapma dedim o senin en büyük destekçin olacak hatta bunaldıkça ona sarıl ve haline şükret dedim. Ne denebilir ki başka. Aslında aile mevzuların için lütfen beni arama onlar senin özelin benim elimden ne gelir ki demek de geçti biran ama nasıl denir ki..
Benim anlamadığım neden bu aileler işi yokuşa sürerler ki bırakın herkes evinde huzurlu mutlu şen olsun, gülselerde ağlasalarda birlikte yaşasınlar. Onlarında acı tatlı tecrübeleri olsun insan tecrübeleriyle büyür, tecrübeleriyle olgunlaşır. Siz cahilsiniz başınızda büyüğünüz yol göstereniz olsun mantığı nereye kadar. Bence aile sonsuz desteğiyle sevgileriyle dualarıyla dağ gibi arkamızda olmalı bundan öteye geçmemeli.
Böyle hikayeler dinledikçe binlerce kez şükrediyorum. Eşimin ailesi benim ailem, benim ailemde eşimin ailesi. ikimizde de zerre kadar ayrım yok. Elbette benimde yorulduğum incindiğim zamanlar oldu ama saygı ve sevgi hepsinin önüne geçti birde şükür. Sahip olduğum olmadığım herşeye sonsuz şükür bilirim ki sahip olduklarım servetim sahip olmadıklarım ise hakkımda hayırlı değil.
Rabbim bizi dünya sıkıntısından uzak eylesin ve arkadaşım gibi sıkıntıda olan herkese yardım etsin. Benden dua istedi bende sizlerle paylaşmak istedim. Belki içimizden birinin dua kapısı açık olur da darda kalanlar feraha kavuşur...

3 yorum:

sema dedi ki...

Bende üzüldüm bu duruma minik kızını çok sevsin bunaldikca ona sarilsin çok iyi konusmussun canim ya allahim bu sınavını feragat erdirsin

eviminhuzuru dedi ki...

Amin canm inşallah..

Derya dedi ki...

zor.. çok zor.. Allah yardımcısı olsun.. Kalbinde vicdan taşımayan insandan uzak tutsun Rabbim..